­

2016. április 26.

Tiszta kód, 5. rész – A S.O.L.I.D. alapelvek

Ma a programozás terén szinte mindenki hallott már a Model-View-Controller kódszervezési elvről. Annak ellenére, hogy ez rengeteget segített abban, hogy a kód karbantarthatóbb legyen, a hosszú távú kód tisztaság továbbra is probléma. Éppen ezért ebben a cikkünkben a S.O.L.I.D. alapelveket mutatjuk be.

Tiszta kód, 4. rész – TDD a gyakorlatban

Itt az idő, most vagy soha: írjunk webáruházat tesztvezérelten! Ebben a cikkben azt nézzük meg, hogy hogyan is működik ez a TDD kérdés a gyakorlatban.

Tiszta kód, 3. rész – Hogyan nyúljak legacy kódhoz?

Ki ne szeretne nulláról kezdeni egy projektet? A tapasztalt fejlesztők körében a “green field” olyan hívó szó lett, mintha ingyen sört és pizzát osztanának. Sajnos a valóságban szinte mindig van egy “régi rendszer”, ami “működik valahogy”, csak ezt meg azt még bele kellene rakni.

Tiszta kód, 2. rész: teszteljünk TDD-vel!

Az előző részben arról értekeztünk, hogy egyáltalán miért érdemes tesztelni. Ebben a részben bele is vágunk a kellős közepébe és megnézzük, hogy hogyan is zajlik egy egységteszt írása.

Jobb minőséget tesztelők nélkül – Merklik László

The Transformation Priority Premise by Robert C. Martin

2016. március 29.

Tiszta kód, 1. rész: teszteljek vagy ne teszteljek?

Minden program köztudottan tartalmaz legalább egy hibát. Néha kezeljük, néha a szőnyeg alá söpörjük. Hogyan lehet automatizálni a tesztelést? Érdemes egyáltalán vele vesződni?

Agility and Architecture by Robert C. Martin

Hogyan működik az Internet, 3. rész: az ICMP, a UDP és a TCP

Az előző cikkeinkben azzal foglalkoztunk, hogy a csomagok hogyan találnak a megfelelő helyre az Interneten. Most végre elérkezett az idő, hogy megnézzük mire is lesz ez jó. Ezúttal három, IP-re épülő protokollt nézünk meg: az ICMP-t, a UDP-t és a TCP-t.

Steal Everything, Kill Everyone, Cause Total Financial Ruin! by Jayson E. Street

Load More Posts